Monday, March 27, 2017

Its Not Easy But Worth It

Assalamualaikum

Kemain panjang tajuk entry. Minggu lepas baru lah catch up balik study yang dah lama ditinggalkan. Saya kena paksakan diri. Sebab apa?

Saya baru dapat email dari ACCA mengatakan yang kalau saya tak pass paper P3 sebelum September 2018, result paper P1 saya akan di"waive" kan. Aje gile. Paper P1 tu sampai 4 kali saya ambil. Diulangi 4 kali. Takkan nak hilangkan gitu je. So, saya mesti lulus paper P3 tahun ni. Moga Allah beri kekuatan untuk saya. 

Bulan March memang saya sangat la tak study. Mood takde. Tak sihat pulak. Bulan Jan & Feb cover 7 chapter. Last week baru masuk chapter 8. Peh. Patutnya saya kena habis semua chapter by end of March. So saya target by this week, saya kena habis buat notes untuk semua chapter. 

Then, nak start hafal dan nak buat past year. 

Betul lah, kita hanya merancang, Allah yang menentukan. 

Till then, 
Assalamualaikum

No comments: