Tuesday, August 21, 2018

Hargai

Assalamualaikum

Esok dah raya Haji. Cepatnya masa berlalu. I am so looking forward untuk masak masak dengan mak saya. Terlampau suka. Lagi lagi kalau masak untuk raya puasa. Saya paling semangat nak potong, nak siang apa2, nak cuci apa2, bagi je, tak akan merungut punya. Esok nak raya, petang ni balik kerja terus nak balik rumah mak. Allah je tahu betapa rindunya nak spend time masak2 dengan mak. Raya puasa aritu turn rumah mertua, so raya haji dan raya puasa tahun depan adalah turn rumah mak saya. Bak kata orang, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik negeri sendiri. Dulu duk fikir, mestilah suka hujan emas kan. Hujan batu kan menyakitkan. Tapi sekarang baru faham, emas segantang pon tak boleh lawan batu permata. Hahaha. Sakit pun sakit la kan. 

Merepek pulak.

Hargailah masa bersama orang yang kita sayang sebab kita tak tahu sampai bila Allah izinkan kita bersama mereka. Lepas kehilangan Harun, saya memang akan hargai masa bersama orang yang saya sayang. Cukuplah dulu suka bergaduh dengan Harun. Gaduh mulut manja2 je. Tapi bila dah dewasa takde dah gaduh. Cuma tak puas nak berkasih sayang. 

Ok. Selamat Hari Raya AidilAdha 1439H. Malam ni jangan lupa banyakkan berdoa. Mustajab InsyaAllah. 

Till then, 

Assalamualaikum

No comments: