Thursday, January 26, 2017

Cerita Audit 2016

Assalamualaikum

Auditor masih ada harini. Tapi petang ni diorang dah balik. Sepatutnya esok. Tapi sebab dah banyak siap. Selasa haritu ada Exit Meeting. Macam biasa bila dah nak habis audit, akan ada exit meeting untuk update Director dan Boss tentang isu audit. 

Masa dalam meeting tu, depan Director, Puan Auditor puji saya, 

"Puan Aminah has done a good job, she managed to ensure no issue at all and all possible issue has been communicate earlier with me"

Saya macam tak tahu nak muka macam mana. Malu taw. Blushing gitu. Pastu Puan Auditor cakap lagi, 

"Her team also very fast. We request documents, within 1 hour can get all the requested document. They will ensure we did not have free time"

Masa ni exec2 saya kembang senyum simpul. Yes. I have to recognised their effort. We stay from 10pm, 31 Dec to 12.30am, 1 January. Bila auditor minta barang, masing2 macam lipas kudung. Sampai duduk kat lantai untuk cari barang. Turun naik cari dokumen. Marveles sangat. 

Apa yang saya boleh cakap, saya takkan dapat result macam ni kalau saya takde team yang hebat macam mereka. Saya harap mereka akan sentiasa support saya. 

Masa nak balik, my CEO cakap, 

"I'm proud of you and your team. Bukan senang suditor nak puji. Depan director somemore"

Kami senyum je. Director pun dah approved untuk kami makan2 best lepas audit.

Till then, 

Assalamualaikum.

No comments: