Wednesday, October 07, 2015

Effort

Assalamualaikum. 

Haritu si Yaya ada tag komen FB pasal orang share pasal effort lelaki. 

Alaa yang pasal bukan nilai hantaran tapi effort macam mana lelaki tu berusaha nak halalkan perhubungan dengan perempuan. 

Macam kisah saya. Saya kenal tak sampai 2 minggu, suami dah nak jumpa mak ayah saya. Masa tu tipu la kalau kata tak happy walaupun masih ragu2 sebab baru 2 minggu kenal kan. Tapi saya layankan je la. Then terus lepas 3 bulan terus tunang dan lepas setahun tunang terus nikah. 

Suami saya ni bukan la anak orang kaya macam dalam drama tv tu sume. Tapi dia boleh usaha dalam masa setahun untuk sediakan hantaran dan persediaan kahwin kami. Saya memang terharu sangat masa dia hari hari kerja OT balik pukul 9.30malam, Sabtu Ahad pun dia kerja full. Kebetulan masa tu memang banyak OT. Alhamdulillah rezeki nak mendirikan masjid, Allah permudahkan. 

Apa yang saya nak sampaikan ialah USAHA. Usaha tu yang buat saya jatuh cinta kat suami saya berkali kali. Hehehe. 

Keluarga saya pernah dilemparkan fitnah kononnya saya memutuskan hubungan dengan seseorang kerana keluarga saya minta hantaran tinggi. Bayangkan saya sendiri dengar dialog ni. 

Makcik A : Awak anak siapa. 
Makcik B : Ni anak Nora. Ala yang dulu kawan ngan XXX tu. Ala yang dia tak jadi kahwin sebab keluarga dia mintak hantaran tinggi2. Kesian si XXX. 

Pehhhh sentap tak? Padahal kami putus sebab memang tiada jodoh. Sempat pulak fitnah tu bertebaran ye.

Hantaran bukan lambang kekayaan orang. Tetapi lambang kesungguhan seseorang. 



No comments: