Friday, October 16, 2020

Cerita Neelofa

Assalamualaikum. 

Semalam kecoh pasal penghijrahan Neelofa memakai niqab. Walaupun aku ni tak minat Neelofa tapi keputusan dia tu aku jeles. Jeles la wei, disaat dia di puncak kehidupan dia, yang sah2 muka dia adalah faktor utama menjadikan dia di puncak, dia ambil keputusan begitu. Aku ni yang masih mencari puncak pun selalu lalai. 

Haih. 

Lepas Medina lahir, aku slow pakai handsock dengan stokin. Banyak stok aku beli. Tetibe pada satu point ni aku malas sebab aku x storage handsock ni properly. So ada yg tak matching, stokin plak sebelah tebal, sebelah nipis. So aku malas. See sebab dia mcm tak berapa bijak. Betul la hati kita sering berbolak balik. 

Then datang sorang ni sound,

Ye la CikMin dulu pun pakai handsock n stokin, tapi sekarang tak lagi kan?

Sis mcm kena penampar berapi. Hebat cara Allah tegur. Melalui orang yang aku tak suka. Terus bertambah berapi. 

Terus malam tu aku kemas almari, cari semua handsock n stokin. Tak jumpa? Aku order baru. Esok terus aku pakai. 

Alhamdulillah. 

Point nya? Nak berubah tu tak senang. Kau rasa kau boleh. Tapi di pertengahan akan ada ujian. 

Semoga kita semua akan istiqamah berubah ke jalan Allah. 

No comments: