Wednesday, June 19, 2019

Toxicah

Dear Siti Toxicah, 

You shared on your FB saying that saya ni dengki kat awak sebab awak naik pangkat. Haih. Awak tahu tak saya yang propose awak naik pangkat? Awak tahu tak saya yang sentiasa minta update on your promotion? Memang betul, saya memang tak boleh bekerja dengan awak. You are so toxic in this department. Tapi saya bukan orang yang bila tak suka, saya jatuhkan orang tu. Hari hari saya doa biar saya dipindahkan supaya saya tak perlu nak sentiasa bersangka buruk dengan awak. Saya dah tak nak tambah dosa. Bukan saya tak tahu awak mengumpat pasal saya dengan orang lain. Siap keluar ofis untuk bercerita pasal saya kat orang tu on the phone dan masuk balik bila dah habis mengumpat. Awak play victim. Bila saya tegur, awak canang kata, saya selalu cari salah awak. Tapi awak tahu tak kalau saya tak tegur, memang ke laut dan makin mejadi perangai awak. Awak cuba untuk menjadi orang tengah. Korek itu ini. Masuk bilik saya untuk tanya benda bukan berkaitan kerja dan update orang lain untuk melagakan. Bukan saya tak tahu. Awak mungkin ingat saya bodoh sebab tak tahu. Tapi awak tak tahu saya yg memerhatikan kebodohan awak tu. 


Saya harap awak berubah ditempat baru. Dah naik pangkat kan? Cukup cukup la membongak orang. Cukup cukup la nak tunjuk diri tu hebat. Cukup cukup membuli orang. Cukup cukup buruk kan boss sendiri. Bila awak burukkan orang lain especially your boss, bukan nampak your boss yg buruk tapi perangai awak yang buruk. 

I wish nothing but the best for you. 

And, please dont come back here. Coz I've got enough with all your drama. 

No comments: