Tuesday, June 05, 2018

Kronologi 2

Assalamualaikum..

Ok sambung. Entry lepas kan saya dah check UPT n dah gtaw semua orang dalam rumah. So, pagi tu Yaya nikah. Sebabkan saya dah tahu saya pregnant, so, saya buat kerja tak beria pun. Lek lek je. Sikit2 saya baring. Haha. Padahal 3 hari lepas elok je angkut bakul laundry mak nak keringkan baju, elok je tolong angkat kotak ngan ayah, eh semua elok je. Hahaha. Orang kata pre-caution. Lepas nikah, ada Yaasin. Malam tu pergi ke Dewan nak final touch up. Malam balik tido. 

Esoknya seawal 7pagi saya dan suami dah bersiap sebab nak pergi Dewan. Kakak pengantin kan. Majlis berjalan dengan lancar. Penat gila. Balik rumah perasan ada darah!! Darah coklat gelap. Ala macam baru nak period or dah nak habis period. Dah nangis dah. Huhu. Ajak suami g klinik. Tak boleh tidur, tak boleh makan. Pergi 3 klinik kat JB dan Pasir Gudang. Semua tutup. Last2 g KPJ. Tapi just ambil darah je. Nak check HPG count. 

HPG ni bacaan dalam darah. Boleh tentukan berapa minggu kita pregnant. Bacaan akan double up setiap 2 hari. Kalau tak double, ada banyak kemungkinan. So, esoknya pagi2 nurse dah call bagitau bacaan HPG saya sama dengan kandungan 5 minggu. Alhamdulillah. Walaupun still ada darah. Pukul 9am saya dah ke KPJ semula. Jumpa gynae. Scan guna TVS. Nampak la ada tiny dot. Gynae kata tu kantung. So, gynae bagi injection Pruluton untuk kuatkan rahim dan ubat Duphaston untuk kuatkan rahim sebab bleeding masa mengandung is A BIG NO. So dapat MC seminggu lagi. Hahaha. Bersambung sambung MC - cuti - MC. Tapi kena ambil darah untuk HPG tu.

Next weeknye still kena inject lagi. Kalini sakit gila ok. Rasa nyut nyut. hahaha. 

Next weeknya lagi dah 7weeks, dah tak de bleeding. Scan TVS dah ada hearbeat!! Alhamdulillah. 

Bersambung lagi...

Till then, 

Assalamualaikum. 

No comments: