Thursday, March 29, 2018

Siti Aafiyah Khalid

Assalamualaikum. 

Siti Aafiyah. Empunya nama yang baru berusia 10 hari ini. Penantian selama 11 tahun untuk Tokti dan suami akhirnya berakhir. Allahu. 11 tahun. Saya yang baru nak masuk 3 tahun pun kadang kadang hampir putus asa. Masa dapat tahu artis kesayangan saya mengandung, saya punya happy macam saya yang mengandung. Tokti ialah antara bukti kekuasaan Allah. Bila Allah nak beri rezeki, Allah akan beri pada masa yang tepat. Allahu. Hebat percaturan Allah. Di saat semua orang mengimpikan mempunyai zuriat sendiri secepat yang mungkin, perancangan Allah menetap Tokti mempunyai zuriat selepas 11 tahun. 

Sebenarnya bila berbicara bab zuriat, saya agak terkesan. Melihat mak ayah yang terlalu sayangkan Arissa, saya dapat lihat riak itu andai mereka mempunyai cucu sendiri. Sedangkan cucu Mak Eton belakang rumah pun, mak ayah suka bagi hadiah, suka manjakan, apatah lagi andai mempunyai cucu sendiri. Saya dan suami masih redha dengan perancangan Allah. 

Saya percaya perancangan Allah adalah yang terbaik. 

Till then, Assalamualaikum

No comments: