Wednesday, August 02, 2017

Day 2 : Positif

Assalamualaikum.

Day 2 sudah disini. Kelas pertama bermula. Memang tak kenal sesiapa. Barulah nak kenal. Kursus ni dia ajar macam mana nak come out with strategic idea yang akan menaikkan profit tapi mengurangkan kos. Yang best nya dalam kelas ni bukan yang kerja Finance je ada tapi Nurse, Marketing, IT dan department lain pon join. Bak kata fasi, kursus ni untuk melahirkan future leader dalam company ni. Positif sangat. Walaupun rata rata yang pergi semua pun terpaksa. Hahahaha. 

Saya? Saya memang nak jadi positif sahaja. Saya nak tengok positif side sahaja. Saya nak tengok apa yang baik baik sahaja. Bila pergi kursus ni, at least saya dapat berehat dari masuk ofis. Sebelum ni sibuk sangat nak cuti. Ha ni Allah bagi cuti sekali. Saya taknak semak kan otak dengan benda2 yang belum jadi. Taknak overthinking. Rugi. 
 

Moga Allah permudahkan segalanya. 

p/s : Dah rindu suami. Allah ='(

No comments: