Thursday, June 23, 2016

18 Ramadhan

Assalamualaikum. 

Salam 18 Ramadhan. Dah 18 hari berpuasa. Kali kedua berpuasa sebagai isteri. Kalau dulu bangun sahur, basuh muka terus duduk sambil mengelamun, kali ini tidak begitu. Bangun lepas dengar alarm, terus melompat dari katil, cuci muka, terus beraksi di dapur. Panaskan lauk, goreng nuget ke, telur ke. Nasi memang da masak sebelum tidur. Itu En Suami punya kerja. Dia akan pastikan nasi masak sebelum masuk tidur. 

Bukan nak cerita pasal tu sebenarnya. Hari ini rasa kosong, sedih. Ada beberapa perkara yang melukakan hati kat office hari ini. Mungkin bukan salah mereka. Salah saya yang terlalu emosional. Mungkin. Penyebab sikit je. Tak payah sedih pun tak pe. Tapi sedih sangat. 

Manusia kan. Kadang kadang cuba jadi positif. Mesti ada masa jadi negatif balik. Kadang dah nampak hikmah. Tapi tetap nak bersedih. Kadang bukan cemburu cuma rasa tak kuat. Kadang kita sedih bukan sahaja sebab kita je yang sedih, sebab kita tengok orang sekeliling kita pun sedih, cuma diorang tak cakap. 

Kita hanya mempu merancang. Kita hanya mampu berangan. Allah sebaik baik perancang. Moga saya tenang, tabah dan redha dengan perancangan Allah. Moga saya semakin positif. 

InsyaAllah. 

CikMin




No comments: