Sunday, August 28, 2016

Gambar

Assalamualaikum. 

Last week lepas tulis entry, nak post gambar. Bila nak upload gambar, perasan ada option untuk pilih gambar dari blog. Terkejut gak saya sebab semua entry yang lama lama saya dah set "Revert to Draft". Maksudnya semua entry ada tersimpan di dalam draft. Ye la dulu zaman saya agak jahil. Zaman semua pun nak di masukkan dalam blog. Bila baca balik, rasa menyampah pun ada. 

Rupanya gambar yang kita pernah upload dalam blog ni akan tersemat rapi di dalam satu album dalam Google. Dalam Google ok. Yang orang boleh cari di hujung jari sahaja. Allah. Berderau darah. Ingatkan bila kita dah revert to Draft, semua gambar pun akan ikut jadi draft. TIDAK. Maka sambil jantung berdegup laju, cari la jalan nak delete semua gambar tu. Bukan ada gambar tak senonoh pun. Tapi saya tak nak la gambar saya bersepah sepah. Padahal FB & IG pon ada kan. ahaks. 

Makanya, saya baru tahu gambar tu tersemat rapi dalam PICASA album dan GOOGLE album. No wonder la, kalau saya sync kan handphone dengan Blog, akan ada balik gambar2 tu dalam handphone. Sangat la tak best sebab dalam tu ada gambar2 yang saya tak suka. So, natijahnya. 

DELETE ALBUM !

Barulah rasa lega tahap tertinggi. 

Till then,

Assalamualaikum.

No comments: