Saturday, December 21, 2013

Tirai 2013

Assalamualaikum. 

Kembali bersiaran. Hari ini (21.12.2013) saya telah mula bercuti selama 9 hari. Woahhh lama sungguh. Cuti terakhir tahun 2013 dan sebelum menghadapi "super peak period" tahun 2014. Harap harapnya saya mampu lagi hadapi peak period tersebut. 

Tahun 2013 dah nak melabuhkan tirai. InsyaAllah, andai Allah izinkan, status saya akan bertukar tahun hadapan. InsyaAllah. Sebenarnya, di akhir akhir 2013 pun status saya hampir bertukar. Banyak yang saya ingin ceritakan. Tetapi memandangkan saya biarkan semua sudah ditetapkan, barulah saya akan mula menceritakan. 

Maaf kepada yang bertanya tentang "si dia", saya masih mengunci rapat mulut untuk bercerita. Menagapa? Jawapannya, saya belajar dari kisah saya yang dahulu. Saya mengaku, saya terlalu meng"expose"kan percintaan saya, macam saya seorang je la yang layak bahagia. Saya seorang yang ada "cinta hati". Tapi sudahnya, tak kemana. Saya juga belajar untuk menjaga perasaan mereka2. Saya pernah rasa perasaan itu. Allah itu Maha Adil. 

Saya hanya harapkan doa doa kalian. Moga semua dipermudahkan. Dan saya juga doakan kawan2 saya yang masih mencari dan menunggu, semoga dipermudahkan. InsyaAllah, janji Allah itu pasti. Jauh mana. Lama mana. Istiqamah dalam berdoa. Allah tak kejam. Allah sayang hambaNya. Doa. Saya tak kata, anda doa hari ini, esok anda akan dapat apa yang anda harapkan. Tapi, yakinlah Allah dengar doa kita. DIA nak kita minta dari DIA. Segala perancangan ada didalam TAKDIRNYA. Yakin. InsyaAllah. 

Saya nak cakap banyak2 pun, saya pun tak pasti apa perancangan Allah seterusnya. Saya cuma harapkan apa yang saya ada sekarang, Allah kekalkan dan permudahkan segalanya. Doa itu senjata orang Islam. Doa. Doa. Doa. 

Salam, 

No comments: