Sunday, March 05, 2017

Kamu

Assalamualaikum

Saya sebenarnya tak faham dengan manusia yang sentiasa mencari pasal dengan kami. Tak boleh tengok kami bahagia. Tak boleh nak terima yang kami ni bahagia. Ada sahaja cakap2 belakang yang tak sedap. 

Untuk mereka2 yang pernah tulis kat FB meroyan pasal saya dan husband, dan juga yang buat cerpen, acah2 macam bagus tapi sebenarnya nak kutuk orang, SAYA TAK MAAFKAN KALIAN. 

Diulangi. 

SAYA TAK MAAFKAN KAMU DAN KAMU.

Kamu tak pernah minta maaf dan saya tak pernah redha untuk apa yang kamu tulis. Konon2 tulis kat FB nak raih simpati. Acah2 nak cakap kamu tu mangsa. Padahal cerita sebenar? Saya, husband dan kamu sahaja yang tahu. Tapi kamu? Play victim. 

Kamu yang acah2 menulis cerpen pasal anak yang tak kenang budi lepas berkahwin. Apa kamu fikir kamu baik sangat. Apa kamu ingat saya tak pernah dengar rintihan orang lain tentang kamu. Bila hidup terasa diri sangat baik, bagus dan sempurna, orang lain semua kamu fikir jahat. Kamu belum minta maaf. Sedangkan kalau kamu minta maaf pun, saya kena fikir banyak kali untuk maafkan, apatah lagi kamu yang tak pernah minta maaf. 

Setiap apa yang mereka tulis tentang saya dan suami, saya printscreen. Mungkin saya akan frame kan. Biar bila diorang datang rumah saya, biar diorang boleh nilai betapa buruknya perangai masing masing. Matang itu bukan diukur dari berapa umur mereka. 

Till then, 

Assalamualaikum

No comments: