Saturday, August 27, 2016

Mencari Salah

Assalamualaikum...

Apa yang paling senang dalam dunia ni? Apa yang paling susah dalam dunia ni?

Mencari salah orang lain paling senang. Mencari salah sendiri paling susah. 

Sangat senang kita melihat kekurangan dan kesalahan orang lain. Senang sangat untuk melantik diri menjadi malaikat dan tentukan itu salah dia. Ini salah dia tu. Yang ni dia tu yang salah yada yada yadaaa. Hurm. Banyak sangat berhadapan dengan manusia yang hanya merasakan mereka sahaja yang betul. Kesalahan adalah dari orang lain. Mereka seolah maksum dan tak pernah melakukan salah. Andai dia melakukan salah pon kerana orang lain yang buat. Senang cerita, semua pun salah orang. Andai dia buat salah, dia minta maaf tapi tetap salahkan orang lain. Bila ada masalah, tetap cakap, sebab kan dia ni la, dia tak boleh setel kan masalah tu. Sebab dia tu la, dia masih tak boleh selesaikan masalah ni. 

Wake up people. Please. 

I am sick with this kind of people. They are portraying themselves as a good person with a positive aura. But actually they are not mature enough to handle their problem. Every problem is caused by others. Oh man. They will try to play victim. Any incident is because they are the victim and others are the devil. Allah. Its hard to deal with this kind of people. Heartless people. 

Lagi best bila mereka mula membuka mulut untuk menghasut orang lain membenci orang yang mereka tak suka. Weiii. Cukup je la hang yang benci aku. Tak payah hasut orang lain benci aku. Aku tak de masalah dengan diorang la. Haisyhhhh marah betol saya. 



Moga kita dijauhkan dari sifat suka menyalahkan orang lain, suka memburukkan orang lain dan mengumpat orang. 

Till then, 


Assalamualaikum. 

No comments: